Sunday, June 28, 2009

Pengalaman Dia, Iktibar Kita


Assalamualaikum Warahmatullah.

Maaf saya lama tak mengemaskini blog ini. Bukan disengajakan tetapi akibat masa yang sangat menghalang untuk saya melakukan hal itu.

Saya tidak kesempatan menyertai Ziarah kembara Kasih yang dilaksanakan oleh sahabat saya Ukht Atriza Umar bersama sahabat-sahabat lainnya.

Justeru, saya menziarahi blog beliau dan kongsikan satu entri beliau di ruangan ini. Moga kita sama mendapat pengajaran dari apa yang dikongsikan oleh beliau itu, insya`allah.

_______________

PERJALANAN YANG MEMAKAN MASA.


Seawal jam 705 minit pagi, ana bersama mak juga seorang sahabat yang bermalam di rumah, telah tiba di tempat berkumpul yang dijanjikan. Di hadapan Pusat Khidmat DUN Paroi. Agak melatah juga ana dan Ukht Faizah ini. apa tidaknya, kelibat bas juga peserta ziarah masih tidak tampak di pandangan mata kami.


Beberapa ketika panggilan dari Ukht Norwani yang selaku Pengarah Program Kembara Kasih Raudhatus Sakinah (RS) ini ana terima, memaklumkan peserta ziarah dari Pertubuhan Perkumpulan Perempuan atau lebih mesra dengan panggilan 3P, telah berkumpul semuanya. Rupanya mereka berkumpul di hadapan Sekolah Kebangsaan Taman Tasik Jaya. Alhamdulillah kesabaran kami masih ada. Maka kenderaan tersebut akan menjemput kami di tempat ini.


Sekitar beberapa minit dari itu, kakak ana yang sulung yang turut sama menyertai ziarah ini tiba. Dihantar oleh abang ipar ana. Sahabat dari NISA` hadir setelah beberapa ketika adik-adik dari Sekretriat Pelajar Islam Negeri Sembilan (SPINS) tiba.


Setelah cukup peserta Ziarah Kembara kasih ini, bas yang membawa kami bergerak ke destinasi. Dalam perjalanan ketua ziarah kami memberi sedikit penerangan tujuan lawatan dan di samping itu ana juga diminta berucap selaku setiausaha ziarah ini.


Ana menerangkan serba sedikit mengenai Raudhatus Sakinah, selanjutnya objektif ziarah dan etika-etika ziarah ke RS itu mengikut pengetahuan dan pengalaman ana yang pernah berkhidmat dengan RS ini seketika.


Baca Selanjutnya [KLIK SINI]

No comments: